Na co zwrócić uwagę w umowie, aby nie narazić się na zbędne ryzyko.
Jak zabezpieczyć swoje interesy.
Jakie obowiązki mają obie strony umowy.
Czy opłaca się skorzystać z usług pośrednika i na czym on zarabia.
3 mity o umowie pośrednictwa finansowego.
Partnerskie relacje w biznesie.
Umowę pośrednictwa finansowego zawiera się na okres trwania projektu. Najczęściej termin proponuje ekspert finansowy, który z doświadczenia wie, ile czasu może zająć dana transakcja. Może to być 2, jak również 12 miesięcy i więcej.
W ramach stałej współpracy, kiedy ekspert finansowy realizuje dla firmy kilka projektów i są ustalone konkretne warunki, często podpisuje się umowę na czas nieokreślony. W takiej sytuacji nie ma konieczności zawierania umowy do każdego nowego projektu. Oszczędza to czas i usuwa zbędną biurokrację. Natomiast warto zwrócić uwagę na właściwe określenie przedmiotu umowy.
Zakres umowy można ograniczyć do działań związanych z realizacją konkretnego projektu inwestycyjnego lub rozszerzyć o wszystkie działania związane z pozyskaniem kapitału dla firmy.
Co powinna zawierać umowa:
Warto określić obowiązki każdej ze stron. Zazwyczaj pośrednik po dokładnym przeanalizowaniu Twoich potrzeb i sytuacji firmy, przygotuje indywidualne rozwiązanie finansowe, a następnie przeprowadzi Cię przez cały proces aż do jego finalizacji. Aby mógł wykonać swoje obowiązki, powinieneś przekazać mu niezbędne informacje oraz rzetelną dokumentację zgodną ze stanem faktycznym i prawnym.
Zwróć uwagę na zapisy w umowie zwiększające Twoje bezpieczeństwo. Mogą to być:
Pośrednik finansowy otrzymuje wynagrodzenie za reprezentowanie Twoich interesów.
Decydując się na usługi eksperta finansowego, otrzymujesz wiele korzyści. Oszczędzasz czas i pieniądze, jak również zdejmujesz z siebie odpowiedzialność związaną z analizowaniem ofert, zestawieniem korzyści i minusów, a co za tym idzie, masz gwarancję wyboru optymalnego rozwiązania. Ekspert finansowy wynegocjuje dla Ciebie korzystne warunki kredytu, pomoże Ci na czas skompletować niezbędne dokumenty oraz przeprowadzi przez cały proces aż do jego finalizacji.
Najczęściej stosowane formy wynagrodzenia to:
Oznacza wynagrodzenie płatne przed rozpoczęciem realizacji zlecenia. Stosowane głównie przy skomplikowanych projektach, wymagających zwiększonych nakładów pracy po stronie pośrednika finansowego, co może też minimalizować ryzyko związane z rezygnacją klienta ze współpracy. Dodatkowo pozytywnie wpływa na realizację projektu, gdyż poniesiony koszt mobilizuje klienta do płynnej i szybszej wymiany dokumentów. A to zawsze działa na korzyść przedsiębiorcy.
Opłata nie jest bezpośrednio związana z realizacją zlecenia, czyli nie płaci się za sukces. Natomiast obejmuje czynności takie jak, np. przygotowanie biznesplanu, zaawansowanych projekcji finansowych, pogłębionej analizy porównawczej lub dotyczy innych dodatkowych prac zleconych przez zleceniodawcę.
Zazwyczaj ten model nie jest praktykowany przy standardowych transakcjach, które nie wymagają dodatkowej pracy po stronie pośrednika.
Wynagrodzenie za sukces, najczęściej określone procentowo od wybranego kredytu. Jest bardzo bezpieczną formą dla klienta. Warto tu jednak zwrócić uwagę na poprawne określenie przedmiotu umowy.
Partnerskie relacje biznesowe pozwalają na dialog i znalezienie rozwiązania dobrego dla obu stron, szczególnie w sytuacjach wykraczających poza treść umowy współpracy.
Dlatego bardzo ważny jest wybór właściwego eksperta finansowego, ponieważ nie wszystkie sytuacje można przewidzieć. Szczególnie cenne jest, jeśli w sytuacjach kryzysowych można znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony.
Jeśli artykuł był dla Ciebie przydatny, to podziel się ze znajomymi.
Czy opłaca się skorzystać z usług pośrednika i na czym on zarabia.
3 mity o umowie pośrednictwa finansowego.
Partnerskie relacje w biznesie.
Chcesz zweryfikować swoją umowę lub masz pytania, zadzwoń. Chętnie pomogę.
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc osiągnąć Twoje cele biznesowe.